مزایای آبکاری فلزات

مزایای آبکاری فلزات

آبکاری را می توان به صورت پوشش سطحی توصیف کرد که در آن فلز روی یک سطح رسانا ته‌نشین می‌شود. بدون روکش فلزی، فلزات خام خورنده فقط آخرین بخش از طول عمر پوشش دار خود را خواهند داشت. نشاندن یک سطح مقاومت طولانی‌مدت، سخت و مقاوم در برابر خوردگی در بالای فلز عملی این بخش به محصول در مقاومت دربرابر سایش و خوردگی کمک خواهد کرد.

آبکاری فلز چیست؟
دو روش برای صفحات فلزی وجود دارد: رسوب و رسوب بخار فیزیکی (PVD). آبکاری صنعتی زمانی است که یک جریان الکتریکی در محلول الکترولیت برای حل جامدات فلزی و رسوب دادن آن‌ها بر روی مواد زیر لایه بکار می‌رود. PVD یک روش دیگر برای تولید یک پوشش فلزی در رنگ‌های طلا، نقره و گرافیت است. در یک روکش PVD، فلزات به شکل بخار تبخیر می‌شوند قبل از آنکه به صورت یک لایه یا لایه روی قطعات متراکم شوند.

فواید آبکاری فلزات چیست؟
صفحات فلزی لایه‌های غیر خورنده و یا براق بالایی مانند کروم و نیکل را به سطح بس‌تر فلزی اضافه می‌کنند، که باعث می‌شود مقاومت در برابر زنگ زدن، خوردگی و فرسایش مقاومت بیشتری داشته باشد. بدون اتمام مناسب، فلز اساسی می‌تواند به وسیله خراش، خراش و یا علامت ضربه نیز آسیب ببیند. طول عمر محصولات فلزی خاص به بخشی از پتانسیل آن بدون روکش فلزی کاهش می‌یابد.

مقاومت قوی‌تر
زمانی که فلزات با یک صفحه فلزی محافظ کنار گذاشته می‌شوند، طول عمر محصول افزایش می‌یابد. بدون درمان، فلز می‌تواند سایش و تجزیه شود. روکش فلزی مقاومت و مقاومت بیشتری را نسبت به سایش نشان می‌دهد و فلز را از خوردگی، آسیب شیمیایی و فرسایش محافظت می‌کند. این برای ابزار ماشین، فوت، و دریل که اغلب در PVD پوشش داده می‌شوند، مهم است.

بهبود در ظاهر فلز
ظاهر فلز اصلی وقتی که پولیش شده و پوشانده شود، بهبود می‌یابد. فرآیند برق هر گونه نقص، حفره‌ها، خراش‌ها و لبه‌های تیز را حذف می‌کند؛ تمیز کردن و صاف کردن سطح محصول فلزی. محصول را می توان بیشتر به یک روکش مات، براق، یا بافت دار پردازش کرد و می‌تواند شامل آهنگ‌های زینتی مانند کاربرد رنگ باشد. آبکاری صنعتی بر روی سطح صیقل یافته، زبری سطح را برای آینه مانند نتایج کاهش می‌دهد. تمام سطوح مات و شانه شده، ویژگی‌های بافت سطح را حفظ خواهند کرد در حالی که سطوح خوردگی را مهر و موم می‌کنند. این منافع به خوبی ارزش تلاش در نظر گرفتن بخش‌هایی هستند که انتظار می‌رود برای نسل‌ها دوام بیاورند.

تمیز کردن ساده‌شده
روکش فلزی باعث تمیز کردن محصول کامل شده شما می‌شود که بیشتر قابل مدیریت است. به دلیل سطح صاف، چسبندگی و آلودگی، زمان سختی را به خود اختصاص می‌دهند. شما مجبور نیستید از مواد شیمیایی مضر برای تمیز نگه داشتن فلز آبکاری شده استفاده کنید.